محل تبلیغات شما

پس از هفته‌ها افشای تصاویر و انتشار تیزرها، سرانجام جنسیس از اولین شاسی‌بلند خود با نام GV80 در کرهٔ جنوبی پرده‌برداری کرد تا به سدان‌های G70، G80 و G90 اضافه شود. جنسیس با رونمایی از یک کانسپت در سال 2017 نمایی اجمالی از GV80 را با جهانیان نشان داد و حالا در کمال تعجب، نسخهٔ تولیدی تا حد زیادی به کانسپت خود وفادار مانده است. برجسته‌ترین ویژگی‌های بخش جلویی این خودرو چراغ‌های چهارتایی و جلوپنجرهٔ مثلثی شکل هستند که در نسخهٔ تولیدی بزرگ‌تر شده است. به گفتهٔ جنسیس، طراحی دماغهٔ GV80 از شکل لوگوی این شرکت الهام گرفته است.

جنسیس GV80

در پروفیل جانبی این کراس‌اوور کره‌ای‌ تریم کرومی بزرگی روی گلگیرهای جلو به چشم می‌خورد درحالی‌که خطی هم از دماغه آغاز شده و با عبور از روی درها به انتهای خودرو می‌رسد. در این قسمت اما بیش از هر چیز رینگ‌های 22 اینچی جلب‌توجه می‌کنند. در عقب GV80 مثل جلو چراغ‌های دوقسمتی کار شده و اسپویلر روی سقف و یک اسپویلر ظریف روی درب صندوق بار هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت هستند. نوشتهٔ کرومی GENESIS نیز با فونت بزرگی بین چراغ‌های عقب جای گرفته است. بسیاری از پانل‌های بدنهٔ این ماشین شامل درها، کاپوت و درب صندوق بار از آلومینیوم سبک‌وزن ساخته شده‌اند.

جنسیس GV80 جنسیس GV80

در داخل GV80 نیز به‌وضوح طراحان جنسیس سعی کرده‌اند تا حدودی به نسخهٔ کانسپت وفادار بمانند. غربیلک فرمان دو پره، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر 14.5 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای داشبورد از ویژگی‌های داخلی برجستهٔ کراس‌اوور جنسیس هستند. این نمایشگر را می‌توان از طریق پانلی روی کنسول مرکزی کنترل کرد که از سیستم تشخیص دست‌نوشته هم برخوردار بوده و به راننده امکان می‌دهد نام مقصد را بنویسد. جنسیس اما به‌طور خاص روی سکوت کابین GV80 تأکید دارد که به لطف توسعهٔ یک سیستم کنترل فعال سروصدای جاده به دست آمده است. این سیستم، سروصدای جاده را آنالیز کرده و ظرف تنها دوهزارم ثانیه امواج صوتی مخالف آن‌را تولید می‌کند.

جنسیس GV80 جنسیس GV80

از سوی دیگر، جنسیس کراس‌اوور لوکس خود را به‌صورت استاندارد به 10 ایربگ مجهز کرده که شامل یک ایربگ میانی صندلی‌های جلو هم می‌شود. هدف از نصب این ایربگ کاهش آسیب‌دیدگی در صورت برخورد سر سرنشینان در ضربه‌های جانبی است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ایمنی مهم GV80 نیز می‌توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم کمک به جلوگیری از برخورد جلو، سیستم جلوگیری از برخورد جانبی عقب، دستیار بزرگراه، هشدار توجه راننده و دستیار جلوگیری از برخورد هنگام پارک کردن اشاره کرد. یکی دیگر از فناوری‌های قابل‌توجه این کراس‌اوور لوکس کره‌ای اما کنترل الکترونیکی تعلیق با پیش‌بینی مسیر است. این سیستم با استفاده از دوربین جلو سطح جاده را بررسی کرده و سیستم تعلیق را مطابق آن تنظیم می‌کند.

جنسیس GV80 جنسیس GV80 جنسیس GV80

GV80 در بازار خانگی کرهٔ جنوبی در ابتدا با یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل عرضه می‌شود که 274 اسب بخار قدرت و 590 نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما علاوه بر این، بسته به بازار، دو پیشرانهٔ بنزینی هم برای این خودرو ارائه خواهد شد. موتور بنزینی پایه یک نمونهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور است. پیشرانهٔ بنزینی بعدی اما که بالاترین موتور GV80 محسوب می‌شود از نوع 3.5 لیتری V6 توربوشارژ با 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور است. نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. GV80 در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. اولین کراس‌اوور جنسیس از همین ماه در کرهٔ جنوبی عرضه می‌شود و اواخر امسال به بازار ایالات‌متحده خواهد رسید.

معرفی نسل هیوندای النترا2020

بررسی تخصصی شورلت کلرادو AEV

معرفی جنسیس GV80اولین شاسی بلند لوکس کره ای

gv80 ,جنسیس ,سیستم ,یک ,هم ,روی ,اسب بخار ,عرضه می‌شود ,کرهٔ جنوبی ,قدرت و ,نیوتن متر

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرز کیهانی تبلیغات و بازاریابی کارو فناوری هفتم